It started out as a feeling

Häftigt det där med känslor, att de kan kännas så himla olika. Från att vara sprudlande glad ifrån tårna ut i fingerspetsarna kan det lika gärna vara sorg som sträcker sig och värker ifrån knopp till tå. Sedan verkar sorgen kunna gå ut i ilksa, vilket jag tror mest beror på att man glömmer bort att ta hand om sorgen. Glömmer man att ta hand om det jobbiga måste väl kroppen känsloexplodera på något sätt, vilket visar sig i ilksa. Sådan ilska som inte går att sätta ord på, sådan ilska som bara värker och finns. Sjukt att känslor kan värka så dant också, det gör för ont.

Just nu är det sorg och saknad som värker. Det slog väl tillbaka nu ifrån mitt ilska-ryck tidigare idag. Det gör så galet ont i mig, vill inte att det här ska vara sant. Vill för tusan inte stå vid Marias kista och gråta på fredag. vill inte, vill inte, vill inte.

Ska ta hand om mina känslor nu

/ A


Kommentarer
Postat av: C I C C I

Fick också ett helt ilska utbrott som varade i kanske 5 min. Vad händer? panik på allt

2010-10-25 @ 21:38:49
URL: http://entices.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0